BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, March 12, 2013

Menghargai rasa bahagia..

Bahagia adalah satu rasa yang ingin dikecapi oleh semua manusia.. selagi kita punya nikmat sihat dan akal yang baik, keperluan yang kita sentiasa inginkan adalah kasih sayang.. Selain daripada duit yang banyak, teman yang cantik, pendidikan yang tinggi, kuasa yang besar, kereta yang mahal dan rumah yang mewah..namun, ada sesuatu yang tidak pernah memberi jaminan untuk dimiliki..iaitu...ketenangan hati..... bagiku ketenangan itu datang dengan bantuan.. keredhaan tuhan, kecekalan hati, dan perhatian orang di sekeliling... didiklah hati untuk tenang...untuk miliki bahagia... aku tidak mengharap bahagia dalam setiap nafasku.. namun, aku ingin menghargainya.. Kerana tanpanya aku mungkin tidak setabah ini.. tidak adil untuk aku naik berang jika bahagia yang aku inginkan tidak diberikan.. lumrahnya hidup ni bila kita mula kenal apa itu sedih, kecewa, marah, namun bukan mengalah... Perkenalan aku dengan rasa ini mematangkan diriku.. Pergaduhan, pertelingkaran dan ketidaksefahaman yang berlaku sekali sekala antara aku dan dia bukan kerana ada rasa benci dan ingin balas dendam.. ia kemanisan dalam hubungan... bukan ku minta ruang seluas lautan, masa yang panjang, tenaga yang bagai dikerah.... aku hanya inginkan satu sudut yang tenang dihatimu untuk aku bernafas selesa.. jika itu aku mampu miliki, pergilah sangsi, pergilah runsing, pergilah rasa sukar hidup ini... kekuatanku, kasih sayangmu....

0 comments: