BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, March 3, 2013

Allergi ketika dewasa..

Hari ni 4 mac 2013.. aku baru pulang dari klinik..aku bertemu doktor setelah mengalami ruam di badan dan muka.. Akibat dari itu, abis muka aku diserang bintik merah...macam kena demam campak pun ada.. bila jumpa doktor, doktor cakap aku allergik pada makanan seperti ayam, telur ayam dan seafood...dalam hati aku berkata...abis, lpas ni aku boleh makan apa..?erm...wajah sayur2an tiba2 terlintas difikiranku...oh..itu sahaja yang aku mampu makan... doktor cakap aku tak boleh makan semua tadi dalam masa setahun...ha????setahun..????sekali lagi wajah sayur2an singgah di otak kecilku...erm...abis.....tiba2 rasa sukarnya hidup ni bila nikmat makan itu ditarik... yang peliknya, selepas aku berusia 24 tahun baru ada allergi? sebelum ni elok je aku bedal mcm2..tu la..mungkin atas dosa2 aku yang banyak, tuhan nak balas..dia tarik nikmat aku satu persatu..selepas ditarik nikmat penglihatan aku dimana aku kini mengalami rabun dekat pada usia 20an, aku juga ditarik nikmat pendengaran...telinga aku kerap bleeding..ntah kenapa..doktor cakap ok je...kali ni nikmat makan plak ditarik..kl aku makan jgk, muka aku akan jadi macam zombi...boleh makan tp jd hodohla..maklumlah..perempuan sering dikaitkan dengan penjagaan diri yang rapi.. so, ada cela sikit da risau..mcmne aku nak pegi kuliah nanti?tu yang membimbangkan aku...walaubagaimanapun, ubat2 yang aku dapat tadi akan aku makan untuk tgk kesannya.. TQ DOKTOR UPSI...

0 comments: